Dalam sesuatu perniagaan kita harus bersaing dengan ramai pesaing. Untuk menjadi pemenang, kita perlu memikirkan sesuatu idea yang diluar jangkaan pesaing kita. Idea yang unik dan kreatif akan dapat menarik ramai pengguna untuk membeli produk, barangan atau makanan kita. Rekaan ais krim yang kreatif mendapat tempat pada masa kini, antaranya ais krim lesung dan ais krim pasu bunga. Ais krim ini telah menjadi viral di laman sosial pada zaman ini. Jom kita tengok beberapa gambar yang kami sediakan. Selamat menjamu mata!! hehe..

7

1

4

6

Ais krim pasu, selain dari reka bentuknya yang menarik, ia juga pasti memuaskan hati pelanggan, tengok, bukan main banyak lagi ais krim tu, berapa la harga dia agaknya kan?

ais krim lesung

Ais krim yang menjadi viral di laman sosial, ini diaa!! ais krim lesung. Bunyi nya agak melucukan, tapi ianya suatu idea yang unik. Kat mana la ada jual ais krim ni ya? nak cuba juga ni

Ais krim kulit kelapa muda. Kepada penjual air kelapa boleh cuba buat idea macam ni, boleh kurangkan penggunaan gelas can cawan pula lepas ni.

2

Errrrr….. yang ini tak tahu la idea siapa, harap-harap tidak ada dekat mana-mana kedai jual ais krim dalam kasut macam ni, tiada siapa nak beli nanti.

5

Tidak ada yang lama, maka tiada lah yang baru, ini dia.. ais krim malaysia… kalau anda tidak kenal ais krim ni bukan orang malaysia la jawabnya.. hehehe